marți, 25 ianuarie 2011

Sfânta Matrona din Moscova mă binecuvintează!


,, ... Eu  am  o  patima  care  ma  roade  foarte  mult: lenea. O   duc  cu   mine  si   imi  e tare  greu  sa  renunt  la  ea   pentru  ca oarecum  face  parte   din  mine.
M-am  chinuit  enorm  din  cauza  ei   si  i-am chinuit   si  pe   ceilalti. Am  gustat  din  roadele  ei amare si  le-am   dat  si  altora (parinti, surori)  sa  le  manace, cu  sila. E   prezenta  mereu  in  lista  de  pacate  cand  merg  la   spovedit…
In  anul  I , semestrul  II   de  facultate  am  avut  o  restanta  pe  care  am dat-o  de  3  ori. Am  platit   si  taxa  de  reimatriculare   din  cauza  ei. Acum   sunt  in  anul  III   dar   duc   cu mine  o  resntata  din  anul II  semestrul  I. Am  dat-o  de  2  ori  si   joi   urmeaza  sa  o  dau  si  a  3-a  oara   si  sper  sa   reusesc sa invat  ceva  ca  sa  trec  cu  bine.
Anul  acesta,  semestrul  I  am  avut  un  obiect  despre  care  stiam  de la  colegii mai  mari  ca  se  trece  cu   greu  peste el. In  timpul  semestrului  am  fost  la  aproape  toate   laboratoarele   si  la  toate  cursurile. Pe  parcursul  semestrului  am  avut  de  pregatit  doua  proiecte la  anumite  intervale  de timp. La  primul  am luat  8   iar  pe al doilea  nu  l-am  facut din  lene. Nota  finala  de la  acest  examen   era   facuta   din  50%   media  proiectelor   si  50%  nota  la  examenul  scris. Eu  am  intrat  cu  4.
Cu  o  zi  inainte  de  examen, m-am  trezit   din  “betia”   patimei   si  l-am  rugat  pe  Mantuitorul   sa  ma  ierte   si  sa  ma miluiasca, sa  ma  ajute   cum vrea  El   pe   mine pacatoasa   care  m-am  trezit  in  al  12-lea  ceas   si  nimic  nu  am  lucrat. Ma  gandeam  ca  nu  am  nici  o  sansa  sa  trec   dar   aveam  o  singura  sansa  la  Mantuitorul  si   ziceam “e  singura….dar  e  spre  Tine  Doamne….si  ea  poate  face  imposibilul”. Cu  o  zi  inainte  de  examen am  invatat ce  am  mai  putut  si  pentru  ca  aveam  multe  cursuri   si   nu  stiam   din care  sa  invat  mai  mult   am  zis  “Tatal  nostru”   si  am  tras  la   sort.
Din   cele 3  numere  (cu  care  erau  notate  cursurile)  extrase, doar  din  ele  am  invatat. Cand  m-am  pus  sa invat  m-au  napadit  ispitele: intai   somnul, apoi  a  venit  surioara  mea   acasa   si  se uita  la  un   film  iar  eu  nu  ma puteam  abtine  sa  nu  ma  uit  si  eu   iar  Ingerul  pazitor  imi zicea: ”Invata, copil  prostut ca  nu  mai  ai  mult  timp”. Si   eu  ziceam: ”Doamne  ajuta-ma  ca  vrajmasul ma  ispiteste”. Si  inainte  de  a  se  termina  filmul  am  pus  mana  pe  caiet   si  am  inceput sa   citesc. Ma  mai  leneveam, apoi  iar  citeam  si  tot  asa. La   examen  am  scris  ce  am  stiut. Subiectul  era unul   fix  din  cursurile  din  care  am  tras  la   sort  si  am  citit. Examenul  a   inceput  la 8. La  10  fara  10   am  iesit   din  sala. La  11  trebuia sa  venim   dupa  rezultate.
M-am   dus  undeva  prin   salile   universitatii,  si  m-am  apucat  de  citit  acatistul  Sf. Matrona  din Moscova. Am  zis: ”Sa  o  rog  pe  Matronica sa ma  ajute. Ea   sigur   ca  nu  ma  va  lasa.” Si   am   inceput  a  citi….la  un  moment dat  am  gandit  “stiu  ca  sunt nevrednica   dar…. ca   ar  fi   sa  treaca  Matronica   pe  aici  sa  ma binecuvinteze…o  ce  bucurie  ar  fi!....dar  nu  vine  pentru  ca  ea  fiind  oarba   as   recunoaste-o”    si   cu toate  ca  am  gandit  asa  parca  simteam   ca  ma  binecuvinteaza si-mi  pune  manuta  sa  pe  cap. Am  continuat  sa  citesc   si  dupa  cateva  momente  vad  ca  cineva  se  apropie   si  ma intreaba  “Ce  faci?”. Cand  ma uit  vad  o  prietena  din  ASCOR. Zic: "Uite astept   niste  rezultate". Ea  zice : "Pe  cine  astepti?". Zic:” Astept   niste  rezultate”. Ea  avea  in brate   niste  foi  A3. Apoi   imi  intinde  si  mie  una -de  fapt  erau  niste  icoane. Mie  imi   da  o  icoana   cu  Maicuta  Domnului    tot  format  A3  si  zice  “Ia!”.
Zic: "O! dar  pentru  ce  si  cum?”. Ea   zambeste  si  pleaca   si  cum  mergea  se  intoarce   si-mi  zice: "Sa   urci   sus  la  Pim  sa o  plastifiezi…..costa  1  leu   si    60”. Zic si   inima  mea   salta  de  bucurie:  "Da!...Bog  da   prosti!". Am  continuat   sa  citesc  acatistul. Acum   eram   oarecum  sigura  ca  o  sa  trec  examenul. Apoi  am  plecat  caci  se facuse  11. Domnul   profesor  ne  zice: "Nu  v-am scazut   din  note pentru  absente   ci  din  contra  unde  a  fost   prezenta  am  adaugat  0,50  sau  1  punct   pentru  trecere”. Eu  am  luat….5. Asa  e : o  nota  mica (din  lenea  mea)  dar  de  trecere, de  la  Mantuitorul   si  de  la….Matronica :).
Ce   zi   frumoasa!....Doamne, slava  Tie  Bunule!!!
             PS: 1) Nu  vreau  sa  incurajez  lenea    cu  aceasta…marturie…..ci  doar vreau  sa  spun  cum  Sa   milostivit  de  o  lenesa  Preadulcea  Dragoste   prin  Sfintii  Sai!
2) Rugati-va  pentru  mine!
 (Autor : Nicoleta)                                                         Sursa: www.ortodoxiatinerilor.ro

Niciun comentariu:

„Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine, păcătosul”